Sa vorbim…dar tu sa taci!

Am capacitatea de a vorbi.Si tu o ai.Si el.Si ea.Dar de ce sa vorbesti cand nu ai capacitatea de a gandi?Daca ai gandi dar n-ai putea vorbi nu ar fi groaznic de frustrant?Si daca ai putea vorbi si ai putea gandi nu ai vrea sa percepi vorbele mute a celor care gandesc si ragetele proaste a celor care doar vorbesc.Iar cand nu gandeste dar vrea cu tot dinadinsul sa monopolizeze o discutie n-ai vrea sa fii surd?

Eu gandesc,vorbesc.Vorbesc despre orice, atat timp cat interlocutorul meu imi poate capta destul de mult timp atentia.Vorbesc despre orice, dar incetez dupa mai putin de doua minute daca tu taci.Si nu vorbesc daca tu vorbesti intr-una.

Eu gandesc,ascult.Ascult orice, atat timp cat imi vorbesti pe un ton calm.Ascult orice, atat timp cat imi captezi atentia prin vorbele tale.Ascult orice, doar sa nu te crezi mai inteligent decat mine si sa-mi demonstrezi asta prin argumente proaste.Nu te ascult daca doar vorbesti.Nu te ascult daca nu ma asculti la randul tau.Si in niciun caz nu te ascult daca ai ridicat tonul la mine.

Presupunand ca stii toate acestea despre mine poti sa discuti orice cu mine.

7 răspunsuri to “Sa vorbim…dar tu sa taci!”

  1. sa ma simt bine ca reusesc sa discut cu tine?:)

  2. dang3rousmind Says:

    :)) pai da… nu de asta e vorba neaparat…as vrea sa vorbim -si noi doua cunoastem prea multe exemple…despre oamenii care vorbesc fara acea capacitate de a gandi!!!
    Cunsc n persoane care vorbesc mutl si spun prostii!

    Si app de post nu stiu la cati dintre noi ne convine sa : vorbim fara sa fim ascultati, sa vorbim fara ca celalalt sa scoata o vorba sau mai rau sa vorbim si sa ni se raspunda pe un ton foarte grav!

  3. si atunci cand celalalt vorbeste si gandeste atat de mult incat te face pe tine sa te simti ”proasta” ce faci?:)))

  4. dang3rousmind Says:

    probabil ca asa si esti:))

    Nu stiu, de obicei eu imi dau seama si recunosc cand nu ma simt lpe aceeasi lungime de unda cu o persoana…imi dau seama cand sunt sub nivelul respectivului… dar imi place…cand intru in contact cu oameni de genul asta…am foarte multe de invatat de la ei, ma ambitioneaza si pe mine intr-un fel! Si recunosc daca nu stiu ceva… e mai bine decat sa spun o prostie! Daca cineva vorbeste si gandeste atat de mult incat citez „te face sa te simti proasta” cred ca sunt interesata, intreb sau incerc sa aflu cat mai multe din cat stie respectivul, sa imi dau seama cum gandeste si de ce! Imi place cand reusesc sa invat cate ceva folositor!

  5. bravo irina! asta asteptam sa raspunzi:) da..ai dreptate..si chiar e nevoie sa discuti cu astfel de persoane…mie mi se intampla des sa vorbesc cu cineva si sa ma plictiseasca atat de tare..incat sa ma detasez total de ce se vorbeste acolo..si sa nu mai aud nimic..

  6. sa ma bag si eu inseama…si sa deschid „gura”! Sunt perfect de acord cu voi moment la care mai adaug: de ex pot sa stau de vb cu cineva mult mai inteligent decat mine…chiar prefer sa fiu inconjurat de cat mai multi de astfel de oameni, dar si atunci cand de ex se vorbeste despre un subiect care pentru mine nu are nici cea mai mica relevanta, cu toata ca respectiva persoana vorbeste intens despre subiectul X, aducand argumete pro si contra, atata timp cat pentru mine subiectul respectiv nu imi trezeste nici un fel de interes, ma lasa rece! Bine ca discutii de genul: ba ce mai faci, ce mai f***i, sau sa vezi ce am facut eu ieri, m-am trezit si m-am cacat….le poate avea oricine, mai greu cand ideeile trebuie sa aiba continuitate, si eventual sa fie corecte din pct de vedere gramatical. Concluzia este : discuti cu cine chiar merita, si care te poate face sa gandesti ceea ce urmeaza sa scoti pe gura, asa cum a zis si danger, ai de invatat multe de la cei care sunt ceva mai dotati decat tine (vb la modul general – nu vreau sa se inteleaga altceva)

    ps. bun post

  7. yo nu suport oamenii care incearca sa para mai inteligenti prin ce zic desi nu sunt aducand argumente fabuloase si folosind cuvinte de intelectuali falsi (irina tu stii k avem p`aci prin jur..)! yo dak deschid un subiect despre ceva anume stiu clar ce argumente am si sunt corecte din toate punctele de vedere cu precizarea ca dak am informatii din mass media si toate cele nu poti fii sigur 100% k sunt corecte, dar de obicei nu vorbesc prostii despre ce nu stiu doar ca sa zic ca am si io ce sa vorbesc si sa nu stau ca „prostu” fara sa ma bag in discutie. e fff intresant sa dai de oameni care au cu adevarat capacitatea si sunt mai inteligenti ca tine, ai multe de invatat si in plus io recunosc si ii zic persoanei ca e marfa dak chiar merita! e bine sa recunosti dak e cineva mai superior, respectivul ma inzestreaza involuntar pe mine cu o doza de ambitie…! marfa subiectul iri:*

Lasă un comentariu